Családi szoba
Parasztház
Medence
Kert

Szálláshelyünktő 25 km-re, a Zemlén Hegység ölelésében található a boldogkői vár, amely kiválló célpont kirándoláshoz autóval, illetve kerékpárral. Akit érdekelnek az épített örökségek, és a természeti képződmények az rövid túránk alatt több ritka, vagy egyedülálló éredkességet is láthat.

Utunk első állomása Rátka a kicsi de rendezett Sváb falu, amely híres lakói vendégszeretetéről, a titkos Sváb eljárással készül füstölt húskészítményeiről, valamint hagyományaik tiszteletéről. A falu központjában berendezett Német Nemzetiségi Tájházat tekinthetünk meg, amely hűen tükrözi az Őslakosság kultúráját, hagyományait, népszokásait.

Innen továbbindulva a boriról ismert Tállya településen keresztűl vezet az utunk. Itt több vendégeket váró borászatot- boros pincét találhatunk, és hagyományos illetve modern eljárással készített borokat vásárolhatunk, vagy kóstolhatunk meg. Külön érdekesség a falu épíszéte: régi kúria szerű, illetve kereskedőház jellegű házai, valamint az 1670-es években kora barokk stítlusban épűlt Rákóczi-kúria. Tállya központjában található Európa mértani középpontja, amelyet egy 4 m magas Főnix szobor jelez.

Kis pihenő után továbbindulunk a 39 számú főútvonalra, ahol néhány kilométer megtétele után Golp településre visz az utunk. A faluban 2, az Ó és Új Vay kastély található. Ezekből egy, az önkormányzat kezelésében működő új kastély látogatható, amelyben címertár kapott helyet. Az Ó kastély ugyan megánkézben van (sem az épület. sem a hozzá tartozó  park nem látogatható), de így kívülről is pazar látványt mutat és érdemes megnézni.

Következő állomásunk a tokaji történelmi borvidékhez tartozó kis város, Abaújszántó. Itt érdekesség a város elején, és a városka fölött levő domboldalban található pincék, valamint a felújítás alatt lévő Patay kastély. A kastély így romos állapotában is gyönörű. Elgondolkodtató, hogy a valamikor szebb napokat látott épületet és környeztét, miért hagyták így lepusztulni?

Utunkat folytatva az "aranyosi völgy" felé kerekezünk, de elmegyünk mellette (az majd egy másik túra lessz), és következő állomásunk egy  zsákfalu Abaújalapár.  A falucska kiöregedő kis település, amely néhány szebb parasztház kivételével sok érdekességet nem tartalmaz. Amit itt keresünk az a jégkorszakból visszamaradt kőtenger, ezt a falu határában találjuk meg. Itt még nem járunk természetvédelmi területen, csak egy birkalegelőn, de jól kivehetők a kőképződmények. A balatonfelvidékihez hasonló, már védett területnek nyílvánított kőtengert innen néhány kilométerre Boldogkőújfalu felett találjuk meg.  Ide földutakon juthatunk el, de rossz idő esetén ajánlott visszatérni a műútra. Miután kigyögyörködtük magunkat a panorámában és a kőtengerben, megpihenve indulunk utunk célállomásához a boldogkői várhoz.

A  Hernád folyó völgyének keleti oldalán, Boldogkőváralja közvetlen közelében emelkedő sziklaszirten álló középkori vár. A miocénben keletkezett andezittufa Bodókő-hegy, melyen a vár áll, a Zempléni Tájvédelmi Körzet része. A táj szépsége, illetve a vár viszonylagosan jó állapota miatt kedvelt túracélpont, mely az Országos Kéktúra egyik állomása. Itt huzamosabb pihenőt tartunk, és a hazaúthoz való erőgyüjtéshez be ülünk a vár alati pinc étterembe. (Ide még indulás előtt érdemes asztalt foglalni, hogy ne keljen túlsokat várni mire sorrakerülünk) Különleges ételeiről híres 'középkori lovagétterem' igazi kuriózum: a kosztümös pincérek, a hangulatos pincehelyiség, a finom ételek, valamint a 'kézzel evés' felejthetetlen élményekkel koronázza meg túránkat.

Erőgyűjtés, és feltőltődés után indluk haza szállásunhoz a Hegyalajai Panoráma Vendégházba.